Inevitable Journey

Pengembaraan Yang Membawa Kita Ke Tempat Yang Baru
Dan Yang Akan Membawa Kita Pulang

Nov 1, 2009

Examination!

Salam.
Yeah, proudly to annouce!
EXAM DAH HABIS =)
haha!
selepas berhempas pulas menjawab soalan-soalan
dan study sampai burnt ours' midnight oil.
sekarang, kami lega sangat.

tapi sementara je la. =p
yeah, inilah exam akhir tahun yang terakhir di zaman menengah ni.
tahun depan dah tak da last year exam dah, terus SPM.

Oke.
for my class,
as a pure science class,
kami dapat jadual exam yang sangat pack.
A day, akan jawab 2 or 3 papers.
secara purata setiap paper adalah 1 hour 30 minutes!
ha?

Khamis
  • Bahasa Melayu 1
  • Bahasa Melayu 2
Jumaat
  • Sejarah 2
  • Sivik
Selasa
  • Bahasa Inggeris 1
  • Sejarah 1
  • Bahasa Inggeris 2
Rabu
  • Pendidikan Islam 1
  • Pendidikan Islam 2
Khamis
  • Additional Mathematics 2
  • Additional Mathematics 1
Jumaat
  • Chemistry 2
  • Chemistry 1
Isnin
  • Physics 2
  • Physics 3
  • Physics 1
Selasa
  • Mathematics 2
  • Biology 1
  • Mathematics 1
Rabu
  • Chemistry 3
  • Biology 3
Khamis
  • Biology 2
  • PJK

hari paling merana ialah masa addmaths and physics.
HAHA.
Secara puratanya soalan spot yang kami dapat
"bantu jugak lahhhh..."
and saya pula tak reti sangat duduk diam time exam.
apa saya buat?

  • menyanyi
  • pandang-pandang orang
  • gelak-gelak (even sorang-sorang)
  • cakap? (cakap sorang gak)
  • pandang kat luar tingkap
  • and mengacau orang depan, belakang and sebelah saya!
haha =)
ha, my class and another class ni dah mula main cubic cube
saya benci benda tu.
dorang time exam je bawak benda tu.
sebab dah bosan or tak tahu nak jawap, boleh main jap.
most cikgu tak kisah dorang main tapi ada gak bebel.
betul la tu. mana leh main, nyanyi tak pela! =)
tapi ada gak cikgu-cikgu yang attracted tengok dorang main.
pastu cikgu pun nak main jugak lah! (lupa nak tanda kertas exam kitorang ke?)
haha.

and saya gelar orang2 yang main time exam uh as "seekers of publicity"
=p
sebab cikgu selalu attack tempat diorang-diorang ni.
seems, cikgu pun obviously boring time exam an? haha.
tak pe, biasa.

for the last day of examination;
test nya ialah BIOLogy paper 2.
2 hours and 30 minutes.
Saya yang tulis jadual masa kat blackboard pagi tu,
tapi, bila I heard cikgu yang jaga tu cakap 2 hours 30 minutes,
haaaa!!??
haha. sah-sah aku ni.

kelas lain pula,
4 Bestari diorang ambil paper Engineering Technology (ET) and
Information Communications Technology (ICT)
.
4 Cekap paper Ekonomi Asas
Kelas lain-lain aku tak tahu lak sebab 3 kelas ni je yang bergabung dalam dewan.

















Before start exam pagi tadi,





















semua struggle gila hafal.
saya? haha. sibuk snap.
hehe =)
















haa! korang jangan terkejut aku bawak camera masuk.
relax saje.
yelah, siapa lagi nak snap an.
tapi risiko di tanggung sendiri lah.
(macam cikgu-cikgu tak baca blog aku je)
HAHA.











time exam uh!
adoi. What The Fish.
haha. ruginya tak baca malam tadi.
ingat-ingat macam tu je.
baru nak score untuk tidak lagi 9G4, 9G3, 9G2 or 9G.

ingatkan sorang je menggelabah tak tahu,
rupanya....































HAHA.
emi emi. bagus.
bukan dia sorang je, been observed,
almost nya tidur, melukis, bercakap,
main cubic cube and (menyanyi) =)

emi ni pulak aku tengok tak pernah lansung kot miss tidur dia tu.
yeah aku tahu.
"SLEEPING IS A BEAUTY"
kan kan?




pastu BJ,
our ketua kutip paper.

just nak cakap,
"sempat lagi aku"
=p




then, rehat.
haaa. nak bagi tahu dulu pagi ni.
saya bangun awal pukul 5.30 pagi.
sebab nak masak,
sebab, saya dah janji sama bestfriend saya, Atiqah.
nak masakkan di Mee Sedap.
So pagi tu buat la mee sedap uh, goreng telur and burger
untuk my adik jugak, buat air milo and koko krunch.
kena la jadi anak dara yang dikira "pemalas"
masa mak saya kerja 2 hari.
ceh! boley ke camtu?
HAHA. tak pe.
"dah biasa"
=p

masa rehat uh nikmat lah makan.
siap dorang tanya beli mana sebab bungkus dalam polistrin.
and dorang siap cakap,
nak jugak, buat kan.
haha. aku cakap lah.
boleh je tapi bak la mee sedap and telur,
kalau add burger bagi gak la.
aku siapkan je, korang supply and makan.
ye ye kot dorang nak.
tapi an korang, satu je la.
tu pon kalau aku bangun awal la.
paling-paling pun aku rajin nak buat.
=)

haa, yang couple pulak,











then paper PJK pulak start.
Saya hanya spent about 15 minutes untuk siapkan.
hehe. another 45 minutes,
saya buat apa-apa yang disenaraikan kat atas tu.
tapi sekarang ada kamera sibuk la snap.












haaa. ni gambar Aqilah.
orang belakang saya.
paksa dia senyum tu.
pretty nice pic ni sebab snap tak tengok skrin.
letak atas meja.

then tepat 10.30 pagi,
kitorang gembira,
tapi En. Aqashah tak gak pungut kertas.
then I heard this,
"cikgu!! masa dah abis"
dah biasa dengar tapi tak biasa dengar 'girl' cakap camtu.
haha. mengong nye Iera.

pastu officially exam habis!
budak-budak ni mention word
"merdeka"
aku pun happy sebab countdown dengan jam someone ni.
=)













Ijat.
budak depan aku.
suka kacau dia. heee.
=p















ni Pn. Zarita
my math's teacher.
rajin dan tekun dia tanda kertas =p
tapi dalam masa yang sama.
saya cakap dengan dia,

"haih teacher, rajin! tapi kitorang dah merdeka!"
and dia tersenyum sentap.
love that part masa mata dia pandang saya.
haha. and two guys infront of her were laughed.
then duduk jap kat meja,
tulis something,
budak-budak ni pun memekak,
then teacher Zarita pun start sound kat dorang,
"ooiii!! bangga sangat lah tu exam dah abis??"
saya apa lagi, gelak terus.
lagi pulak dia pandang saya. HAHA.
sorry teacher, I didn't mean it.
gurau sahaja. =)

then,
balik!!
saya heboh sangat nak ambil gambar kelas ramai-ramai.
almost semua turun.
first, nak snap kat dataran perhimpunan.
but, perempuan2 ni pulak segan la bagai.
oke, pastu beralih ke gunung berapi,
tapi sudden nampak pengetua,
semua lari. haha.
at last, pergi padang je.
dalam hati cakap,
"Ya Allah, susahnya nak ambil ngan korang"
heee. biasa la tu. photographer mesti lalui ni. ceh!
=)

























haha. biela muka bengang je. relax relax.
others thanks happy!





































yeah I know, 2nd pic lagi cantik. tq emi.
but 1st, ' love' nice.

p/s ; =)

4 comments:

Hazirah Teh said...

aq sker part syg aq tito tueeeee,
adorable, HAHA :)
love korg ikat ketat.
:DD

caPiek said...

haha.
syg kamu tito mati lol.
nak ke sy list kan cikgu2 yg kejot an? hahaha.
love korg gk.
=)

Fatin Ramlan said...

huhuhu...korunk neyh..time spm wat cm neyh er..nak tgk sgt :)

caPiek said...

haha. atyn.
spm. mak oi.
xde la smpi cmni.
xnk pn mcm ni.
gila ka.
=)