Inevitable Journey

Pengembaraan Yang Membawa Kita Ke Tempat Yang Baru
Dan Yang Akan Membawa Kita Pulang

Oct 31, 2009

Malam Semalam

apa jadi malam semalam?
Sempena pertabalan DYMM YDP NS
Tuanku Mukriz.

Kerajaan Negeri Sembilan mengadakan
perarakan kereta berhias, persembahan kebudayaan
dan pertunjukan bunga api.
saya beria-ria sangat nak pergi,
entah la tak tahu apa patut tengok tapi something memanggil.

malam tu ajak ramai kawan tapi bob je dapat pergi.
but, dia tak da mood at all. tak pe lah.
So masa sampai sana je.
waw! excited sangat!
teringat masa padang tu dia buat karnival jom heboh tv3.

colourful, cheer, crowds, nice views,
sangat suka.
terus snap tak kira tempat.
Inilah dia antaranya,














































































kereta-kereta berhias ni
semua cantik.
tapi yang sebelah ni unik.
sangat suka replika
istana seri menanti ni.

































then tengok abang-abang api ni.
mak oi! garang kot. tapi lawak la diorang kenakan orang.
show yang paling menarik dan pretty extraordinary one.



haaa!
cheerleaders!
lelaki tu.
what the!
tak pernah tengok
tu pelik and lawak.






kami pusing satu padang,
masuk dewan tengok jap.
suddenly jumpa tandas ni.
waw! haha.
dah lama nak masuk.
but, tak da air!
tintong.


































































































heh2. sempat lagi.


but!
benda yang paling aku terkejut malam tu ialah;

SDAR SYMPHONIC CREW
































aku sangat terkejut dan sedih.
ni kan my ex band.
masa tu dari jauh je pandang, tak nak dorang perasan.
but, saya kuatkan semangat, pergi jumpa presiden dulu, jerry.
dia terkejut, borak-borak sikit.
pastu hampir semua perasan.
dorang terkejut and macam suprise giler!
then dorang main lagu last, saya record,
suddenly nangis! haha. fragile gila lah.
sangat miss bunyi2 tu even terabur! =p
but the recording was lost!
tak pe lah tak da rezeki.

Then saya follow dorang,
jumpa hampir semua,
tapi ada gak yang tak jumpa just saya usik bahu dorang masa dorang
tengah blow instruments dorang.
sayang semua ah.
dorang sangat terkejut yang betul-betul.
pastu cakap aku rindu la kau panjang.
haha. terharu.
tapi saya mintak maaf banyak kali.
terdetik hati ni rasa bersalah yang amat.
=(

tu je la.
but malam tu belanja Nina makanan.
sampai saya jatuh longkang!
haha. dah la orang gelak.
tak pe, macho lagi.

malam tu balik pukul 11.30!
lambat! dah la driver taxi tu cam *****!
lantak lah. but missed tengok bunga api.

p/s ; Daulat - something berkenaan 'kuasa ghaib' tuanku (pemerintahan)

No comments: