Inevitable Journey

Pengembaraan Yang Membawa Kita Ke Tempat Yang Baru
Dan Yang Akan Membawa Kita Pulang

Sep 15, 2009

Miserable Morning Mourned

apa yang diingini tak menjadi!
maa'reka tidak sekali-kali pun sedar apa yang di hadapannya.
Aku lah,
yang menanggung...
maa'reka tidak membalas apa yang aku hendakkan itu,
mendiamkan diri membisu kelu bak lidah disengat lebah,
aku mimpi itu, aku tahu tak indah,
tapi aku mimpi dulu semuanya ada hikmah,
tapi kenapa lebih buta yang ku nampak?
lebih jauh yang ku harapkan,
seperti pemain archery yang mensasarkan bak 100km jauhnya.
nampak kah? iaitu buta.
dekatkah? iaitu nun melintangkan sartan
dapatkah sasaran? hanya angan-angan.

aku? cuma diam sambil mengerang kesakitan diri
tidak aku dapat menyumpah itu kerana aku tahu maa'reka itu
semua yang aku harapkan bagai mencari pelangi berselangkan api
aku sedih, kecewa, yang teramat.

itukah persahabatan!?
wahai kamu yang mulia..?

1 comment:

Unknown said...

dunia xseindah yg disangka..
angan2 xseperti realiti..
dan persahabatn yg dicari xsmudah persahabatan yg sdah trjalin..

ni r yg dpt ulaskn mse bce uh..

beb..
mngalah atau tdak skg tpulang kt ko..
ko da wat langkh ptame..
tp dye yg xnmpk o mybe xdpt time lg..
i2 xde pe ko dpt ubah..