Inevitable Journey

Pengembaraan Yang Membawa Kita Ke Tempat Yang Baru
Dan Yang Akan Membawa Kita Pulang

Nov 30, 2009

As I Sit Still - Alone




















kenapa....
bagaimana...
sampai bila......
harus aku hidup bersendirian?

"detik waktu dan suratan
siapa tahu ketentuan
ku mencari cahayanya
dalam bayangan kegelapan

aku kembali
kerana masih

mencari yang hakiki

sinar pasti

janji suci yang abadi"
--Nur Kasih

Perlu ku teman berbicara... suka dan duka,
bukan hanya memandang... sebelah mata,
yang mana datang... ketika gembira,
dan lari ketika... aku derita.

Juga kekasih... yang datang ikhlas dari hati,
bukan hanya melihat... kesenangan dan rupa diri,
susahnya mengenali... hawa yang dikasihi.

Mengapa susah cari yang setia?
Tidak baikkah diri yang sedia ada?
atau aku telah kepudaran jiwa?
mengenal kepastian siapa mereka?

Mungkin juga aku memilih,
tidak nampak di hadapan yang sedang merintih,
dia seperti ku mencari, walaupun bersedih....

mungkin...
aku harus terus menunggu?
sehingga dia datang mengusik bahuku...
tikaku merenung dunia... bermusahabah, oh Tuhanku,
kabulkan lah rintihan hambamu.

Aku tahu tanpa usaha dan cuba,
takkan pasti aku mengecapi,
cuma kerisauanku melalui sejarah lama,
aku gagal berkali-kali..

dan akhirnya buntu...
terus tidak tahu...
siapa kamu...

lagi lagi dan lagi
bersendiri

4 comments:

NAMP :) said...

never think that you always alone.
think that Allah always beside you
whether in thick or thin
eventho your friends or others
doesn't need you anymore. heehh :)

a cure for sad is smile !
sooooo,
senyum lah selalu :P

caPiek said...

hihi.
thanks for the help.
yeah I'll keep smiling.
u too =)

GuGuGu said...

alamak...
alone2 yg saket nieh.!!!!
f.... r.... a.... hurm2..
2 kan ade.! ^^

caPiek said...

huhu. no comment!
=p